يه فول آكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــورد از شــــــــــامهر

آكورد كده ي گيتار.گيتارست بياتو

نت.شعرواکورد ترانه هابرای عشق خوندن ها
يه فول آكــــــــــــــــــــــــــــــــــــــورد از شــــــــــامهر

 شادمهر عقیلی و ابی - یه دختر

ریتم 2/4

 

 

Fm                                                                 Cm                               

یه دختر تو تراسِ رو به رویی ... یه شال سبزو هر روز میتکونه

G              Ab                                         Bb                                     

یه شال سبزو ساده که غروبا ... که پر از خاکستر آتشفشونه

Fm                                                        Cm                                      

پر از خاکستر آرزوهایی ... که هر روز روی قلبش گر میگیرن

G-Ab                                                              Bb                                    

پر از خاکستر خوابای خوبی ... که هر شب تو نگاهِ اون میمیرن

Bb                                                          Cm                             

همین چند وقت پیش رویاشو توی ... خیابون بی بهونه سر بریدن

Gm               Fm              Ab                                               

همیشه راه پروازشو بستن ... همیشه رو خیالش خط کشیدن

Bb                                                              Cm                                 

براش مرده و زنده فرق نداره ... سیاست بازا ، پیرا و جوونا

Gm                 Fm        Ab                                                                  

همش دنبال قهرمان میگرده ... میون شاعرا ، آواز خونا

Fm                                                    Cm                                        

نمیدونه که تنها توی آینه ... باید دنبال قهرمان بگرده

G                           Ab                                    Bb                               

هنوز باور نداره که با دستاش ... جهانی میشه ساخت بی ظلمو برده

Fm                                                         Cm                                       

یه دختر تو تراس روبرویی ... شبا کنسرت فریادش به راهه

G-Ab                                                                   Bb                                   

 

صداش میگیره از بس غصه داره ... نمیشه دیدش از بس شب سیاهه

Bb                                                                       Cm                         

ولی زنگ صداش میپیچه هر شب ... تو شهری که چراغاش رنگ خونن

Gm                   Fm           Ab                                                              

دیگه چند وقته که حتی چراغِ ... چهار راها میترسن سبز بمونن

Bb                                                              Cm                                

میخواد یاد تموم شهر بمونه ... بهاری که یکی برگاشو دزدید

G             Fm            Ab                                                         

درختی که قرنطینه شد آخر ... تو فصلی که زمین برعکس میچرخید

Ab                                          Bb               Fm                                       

صداش لبریزِ حرفای نگفته ست ... سرش لبریز صد آتشفشونه

Cm                                   Bb                                                             

یه دختر تو تراسِ رو به رویی ... یه شال سبزو هر روز میتکونه

Cm                          Bb   Cm                           Bb                              

یه شال سبزو هر روز میتکونه ... یه شال سبزو هر روز میتکونه

 


C                       D                                             Em

خانه خراب تو شدم                      به سوی من روانه شو

C                       D                                             Em

سجده به عشقت می زنم             منجی جاودانه شو

G                       D                                             C

ای کوه پر غرور من                        سنگ صبور تو منم

C                       D                                             Em

ای لحظه ساز عاشقی                 عاشق با تو بودنم

G                       D                                             C

روشن ترین ستاره ام                    می خواهمت می خواهمت

C                       D                                      Em  

تو ماندگاری در دلم                       می دانمت می دانمت

C                       D                                     Em

ای همه ی وجود من                     نبود تو نبود من

 

 

 

C#m           G#                                                   F#m                   C#m

 تو بی نهایت شب وقتی نگات می خندید           چشمای خیره ی من اندوهتو نمی دید

C#m     G#                                                      F#m                C#m

 

چرا غریبه بودم با قربت نگاهت                        تصویرمو ندیدم تو چشم بی گناهت

C#m           F#m                            G#               F#m         C#m

 

کاشکی برای قلبت یه آسمون می ساختم         روح بزرگ تو رو چرا نمی شناختم

C#m                      F#m                     G#                F#m         C#m

 

آیینه گریه می کرد وقتی تو رو شکستم         ستاره پشت در بود وقتی درها رو بستم

C#m        G#                                    C#m     G#                     C#m

 

تو بودی و سکوت و غروب سرد پاییز           باغچه رو زیر و رو کرد برگ های زرد پاییز

C#m         G#                                          C#m          G#          C#m

 

حالا من غریبه دنبال تو می گردم                 با قلب آسمونیت کمک کن تا برگردم

 

 

 

 

Am              G                Am

به شهر عشق نمیرم بی تو هرگز ،
Am             G           F        
نشم عاشق نمیرم بی تو هرگز
F               G                Am
غروب بی کسی ها مونسم شد
Am             G                   F
، ببین بی تو چه پیرم ، بی تو هرگز
G      F              G                Am
نیای روزی که رو لب باشه آهی
F        G                  F                     G
نه عشق باشه ، نه از من یک نگاهی
G      F        G                  F
نیای روزی ببینی از غم تو
Am         G          F          G
، نمونده بر سرم موی سیاهی
Am               G           Am
میدونم که تو عاشق پرستی
F                               G
، به رو من چرا درها رو بستی
F           G                 F
نمیگیری سراغی از دل من
Am       G       F         G
، چرا کوه امیدمو شکستی
Am               G           Am
نه یک لبخند، نه حرفی تازه دارم ،
F                               G
تو رفتی جز خدا ، چیزی ندارم
F           G                 F
نیاد روزی ببینم بیقرارم
Am       G       F         G
، به آهی پر ز غم عزم دیارم

 

 

نظر یادتون نره

حاضرم قسم بخورم که این آکورد تو هیچ وبلاگ و سایتی نیست.

تمام وبلاگ ها و سایت ها از هم دیگه کپی کردن، که آکوردش به کل اشتباه هستش.

ریتم 4/4



D#m  G#sus4  Bsus2                           D#m     G#sus4              D#m
هواي گريه دارم تو اين شب بي پناه .......... دنبال تو ميگردم دنبال يک تکيه گاه

 

D#m  Bbm                  G#sus               Bsus2       Bbm G#sus4    D#m  
دنبال اون دلي که تنهايي رو ميشناسه ...... دستهاي عاشق من لبريز التماسه

 

 D#m G#sus4    Bsus            D#m          G#sus4       D#m        Bbm  D#m

هزار و يکشب من پر از صداي تو بود .......... گريه هر شب من فقط براي تو بود

D#m  G#sus4   Bbm   D#m  Bsus2    G#sus4  Bbm  D#m


  Bbm 
G#sus4   D#m                          Bsus   G#sus4                   Bbm    
سکوت شيشه اي مو صداي تو ميشکنه ...... تو آسمون عشقم شعر تو پر ميزنه
       Bbm    
G#sus4      D#m                                  Bsus   G#sus4     Bbm    D#m
با تو دل سياهم به رنگه آسمونه .............. تو بغض من ميشکنن شعرهاي عاشقونه

 توجه :

- آکورد  G#sus4  همانند آکورد C#m می باشد با این تفاوت که انگشت شماره 3 از آکورد برداشته می شود . (در حالت گرفتن آکورد روی دسته گیتار منظور انگشت دوم است)

- آکورد  Bsus2  همانند آکورد Bm می باشد با این تفاوت که انگشت شماره 3 از آکورد برداشته می شود .  (در حالت گرفتن آکورد روی دسته گیتار منظور انگشت دوم است)  

 

 

 

 


 
 

ریتم 2/4

 

آکورد Eb در سر دسته گرفته شود(امیدوارم نحوه گرفتنش در سر دسته را بلد باشید)

 

Fm               Eb                     Fm

با تو که حرف میزنم صدامو صاف میکنم

                                                            Fm         Eb           Db 

                                                  دارم به زیبایی تو باز اعتراف میکنم

          Fm             Db              Eb              

با تو که حرف میزنم آینده ی من روشنه 

                                                   Fm       Eb                      Db 

                                                 دنیام دستای توء که تو دستای منه

                               Fm        Db

( ثانیه ها کنار تو به مردن عادت میکنن         

                                                                Fm           Db

                                  حتی به راه رفتن ما همه حسادت میکنن ) ۲ بار

                                Fm         Db

وقتی بهم زل میزنی دیگه نفس نمیکشم 

                                           اونقدر آرومم پیش تو میترسم از آرامشم  

 

 


A#                                         C                           Dm                             

من رویایی دارم ، رویای آزادی ... رویای یک رقصِ بیوقفه از شادی

A#                                     C                                Dm                             

من رویایی دارم ، از جنسِ بیداری ...رویای تسکینِ این دردِ تکراری

A#                      F                     C                     Gm                           

دردِ جهانی که از عشق تهی میشه ... دردِ درختی که میخشکه از ریشه

Dm-A#-Dm                  A                                                             

دردِ زنِایی که محکومِ آزارن

Dm                 A#                   C            Dm                                 

تعبیرِ این رویا درمونِ دردامه ... درمونِ این دردا تعبیرِ رویامه

Dm               A#                    C             Dm                               

رویای من اینه دنیای بی‌ کینه ... دنیای بی‌ کینه رویای من اینه

A#                                       C                             Dm                             

من رویایی دارم ، رویای رنگارنگ ... رویای دنیایی سبزو بدونِ جنگ

A#                                           C                               Dm                        

من رویایی دارم که غیرممکن نیست ... دنیایی که پاکه از تابلوهای ایست

A#                           F                C                     Gm                             

دنیایی که بمبو موشک نمیسازه ... موشک روی خوابِ کودک نمیندازه

Dm-A#-Dm                         A               Dm                                                     

دنیایی که تو اون زندونا تعطیلن ... آدمها به جرمِ پرسش نمیمیرن

 

تعبیرِ این رویا ...

 

 

 

[Cm - G#  -  A#m  -  Cm  -  Fm  - Cm - Fm  -  A#m  -  Cm  -  Fm]

Cm        Fm                       A#m                         Cm                           Fm                  

درگير روياي توام ، منو دوباره خواب کن ... دنيا اگه تنهام گذاشت ، تو منو انتخاب کن

Cm      G#                       A#m                        Cm                              Fm                  

دلت از آرزوي من ، انگار بي خبر نبود ... حتي تو تصميماي من ، چشمات بي اثر نبود

Cm           Fm                  A#m                                Cm                                      Fm          

خواستم بهت چیزی نگم ، تا با چشام خواهش کنم ... درارو بستم روت تا ، احساس آرامش كنم

Cm               G#                     A#m                             Cm                            Fm             

باور نميكنم ولي ، انگار غرور من شكست ... اگه دلت ميخواد بري ، اصرار من بي فايده ست

[Cm - G#  -  A#m  -  Cm  -  Fm  - Cm - Fm  -  A#m  -  Cm  -  Fm]

Cm        Fm                   A#m                           Cm                                  Fm               

هر کاری میکنه دلم ، تا بغضمو پنهون کنه ... چی میتونه فکر تو رو ، از سر من بیرون کنه

Cm        G#                 A#m                         Cm                                   Fm                 

یا داغ رو دلم بذار ، یا که از عشقت کم نکن ... تمامِ تو سهم منه ، به کم قانعم نکن

 

خواستم بهت چیزی نگم ...

 

 

 

2 [C#m  -  D  -  E  - F#m]

C#m                     D                         E                 F#m                                 

چی تو چشاته که تو رو انقد عزیز میکنه ... این فاصله داره منو بی تو مریض میکنه

C#m                            D                      E                  F#m                            

اینکه نگات نمیکنم یعنی گرفتار توام ... رفتن همه ولی نترس من که طرفدار توام

C#m                       D                           E                    F#m                            

هر چی سرم شلوغ شد ، رو قلب من اثر نذاشت ... بدون تو دنیای من ، انگار تماشاگر نداشت

C#m                           D                             E                     F#m       &

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:,ساعت13:3توسط رضایا |